تبلیغات
❀◕ ‿ ◕❀ وِنوسی هآیِ مآه نِشـآن❀◕ ‿ ◕❀ - مساوات مونث و مذکرآت

❀◕ ‿ ◕❀ وِنوسی هآیِ مآه نِشـآن❀◕ ‿ ◕❀

"**در زمانهای بسیار دور مردان ازسیاره مریخ وزنان ازسیاره ونوس به زمین آمده اند**"

مساوات مونث و مذکرآت

اَل اَلی یوآر،اَلده قَییدیپ اوزی یوآر

دست دستو میشوره،دستم برمیگرده صورتو میشوره.

حکایت از ریشه یابی  مشکلات  میتونه کاربرد داشته باشه .




زنان مردان واقعیتها

راستی دوستان عزیز،چرا ما سر اینکه کی اول اومد بحث میکنیم


مهّم اینه که هر چیزی و هر آدمی و هرجنسی و هر موجودی


از سر نیاز بوده که به وجود اومده.


و اینکه اوّل آدم اومد بعد حوّا مهم نیست.و لطفا 2 به هم زنی نفرمایید...


ادم اومد چون باید میومد چون نیاز شد که بیاد.


حوا اومد چون ادم بدون وجودش هیچ بود،هیچ میگم یعنی هیچآآآآآ


اما اینکه کدوم نیاز برای رستگاری و تعالی در اولویت است مهمترین حساسیت رو در برگرفته

  ونوسیه ماه نشان


پاکترین مردان هم به دنبال دوشیزگان پاک هستند و
لَجنترین مردان هم دنبال پاکیزه ترین دختران باکره میگردند غافل ازینکه گرچه زن پاک باشد اما بچه ها به تضمین زن پاک پاک نخواهند بود چون در تشکیل فرزند پدر و مادر سهم مساوی را دارند نه بیشتر نه کمتر.


//مساوات الهی رو فراموش نکنیم//

هیچ چیز خانم و آقا ندارد
مگر به صلاح دید بنیه ی جسمانی و روحانی.
در قرآن امده

«ان المسلمین و المسلمات و المؤمنین و المؤمنات و القانتین

و القانتات و الصادقین و الصادقات و الصابرین و الصابران

و الخاشعین و الخاشعات و المتصدقین و المتصدقات

و الصائمین و الصائمات و الحافظین فروجهم

 و الحافظات و الذاکرین الله کثیراً و الذاکراتِ اعدّالله لهم مغفرة و اجراً عظیماً»؛

"آیه 35احزاب"

AL & AL

بین مرد و زن تفاوت است؛ نه تبعیض. بین تفاوت و تبعیض، بسیار فرق است.
 
برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب رجوع کنید

و از باب مزاح

میگن پت و مت مسلمان شدند
و نام های خود را
به پت الله و مت الله تغییر دادند.


http://venusiaye-mahneshan.mihanblog.com/extrapage/khanumha

http://venusiaye-mahneshan.mihanblog.com/extrapage/dooshize
و
http://venusiaye-mahneshan.mihanblog.com/post/76

نظر اسلام در خصوص زنان را که در قرآن بیان شده است، بیان کنیم.
بر اساس آیات قرآن، خداوند انسان را آفرید تا خلیفه و نمایانگر جمال و جلال او باشد. روشن است که انسان اعم از زن و مرد است: «انی جاعل فی الارض خلیفه»؛ (1) «می خواهم در زمین جانشینی را بیافرینم». خلیفه نه فقط مردها، بلکه اعم از زن و مرد است. به همین جهت، گرچه حضرت آدم (ع) به عنوان واسطه و پیامبر، وحی را دریافت می داشت، ولی مخاطب وحی، آدم و حوا و نسل آن دو بودند. هر دو در بهشت (نه بهشت موعود) ساکن شدند و از خوردن شجره منع شدند. شیطان دشمن هر دو معرفی شد. شیطان هر دو را فریب داد. هر دو از آن درخت خوردند و هر دو از بهشت اخراج گردیدند و به سکونت در دنیا محکوم شدند:
«اسکن انت و زوجک الجنه و کلا منها رغدا حیث شئتما و لا تقربا هذه الشجره فتکونا من الظالمین فازلهما الشیطان عنها فاخرجهما مما کانا فیه»؛ (2) «ای آدم، تو و همسرت در بهشت ساکن شوید. از هر آنچه می­خواهید، از میوه های آن بخورید، ولی به این درخت نزدیک نشوید که از ظالمان خواهید شد. پس شیطان آن دو را به لغزش وا داشت و از جایی که در آن بودند، خارج ساخت».
و یا فرموده: «ان هذا عدو لک و لزوجک فلا یخرجنکما من الجنه»؛ (3) «شیطان، دشمن تو و همسر توست. پس [آگاه باشید] شما را از بهشت بیرون نسازد».
و در فرازی دیگر می خوانیم: «فوسوس لهما الشیطان»؛ (4) «پس شیطان برای آن دو وسوسه نمود».
در تمام این آیات، مخاطب خداوند زن و مرد هستند؛ در حالی که در تعلیمات یهودی در تورات موجود به صراحت آمده که زن هدف شیطان در فریب قرار گرفته و سپس شیطان به وسیله زن، مرد را فریب می دهد؛ یعنی زن است که حربه شیطان برای فریب مردان قرار می گیرد.
در حالی که در آیات بالا مشاهده می کنید، سخن از آدم و حوا است؛ بدون هیچ تفاوتی. بعد هم شیطان دشمن بنی آدم، اعم از زن و مرد معرفی گردید. حکم اخراج برای همه صادر شد و اعلام گردید همه کسانی که تابع پیامبران شوند، دوباره به بهشت و لقای خدا و مقامات بالای انسانی، از جمله مقام خلافت نایل می شوند. این امر، هیچ اختصاصی به مردها ندارد.
در قرآن همان گونه که مردانی را به عنوان الگوی انسانی معرفی کرده، زنانی نیز به عنوان الگوی انسانی (زن و مرد هر دو) معرفی شده اند: «ضرب الله مثلا للذین آمنوا امرأة فرعون... و مریم ابنت عمران»؛ (5) «خداوند برای مؤمنان همسر فرعون را مثل زد... و مریم دختر عمران را».
در مواردی قرآن اصرار دارد که به نوعی عمداً نام زنان را در کنار مردان بیاورد تا شائبه هر گونه تردید در نا برابری زنان با مردان در رسیدن به درجات کمال و تعالی معنوی را برطرف نماید، مانند این آیات:
- «و من یعمل من الصالحات من ذکر أو أنثى و هو مؤمن فأولئک یدخلون الجنّة»؛ (6) «هر کس عمل صالح انجام دهد، از مرد و زن و مؤمن باشد، داخل بهشت مى­شود».
- «من عمل صالحاً مِن ذکر و أنثى و هو مؤمن فاولئک یدخلون الجنّة»؛ (7) «هر مؤمنى که عمل صالح انجام دهد، از مرد و زن، وارد بهشت مى شود».
اما در این میان، از همه رساتر آیه 35سوره احزاب است که می فرماید:
«ان المسلمین و المسلمات و المؤمنین و المؤمنات و القانتین و القانتات و الصادقین و الصادقات و الصابرین و الصابران و الخاشعین و الخاشعات و المتصدقین و المتصدقات و الصائمین و الصائمات و الحافظین فروجهم و الحافظات و الذاکرین الله کثیراً و الذاکراتِ اعدّالله لهم مغفرة و اجراً عظیماً»؛
«مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع فرمان خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و زنان صابر، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه دار و زنان روزه دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن و مردانى که بسیار به یاد خدا هستند و زنانى که بسیار یاد خدا مى­کنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظیمى فراهم ساخته است».
با توجه به این آیات، به خوبی روشن می شود که از دیدگاه قرآن که محور و معیار اصلی در معارف اسلامی است، زن و مرد هر دو در انسانیت و ظرفیت کمال و هدف غایی آفرینش یکسان هستند. زن از لحاظ مقام انسانی هیچ نقصانی نسبت به مرد نداشته، در کمالات انسانی تفاوتی بین آن ها مطرح نشده است.
اما در عین حال، این واقعیت هم قابل انکار نیست که زن و مرد از لحاظ ساختار جسمی و روحی و توانمندی های فردی، شرایطی متفاوت داشته، دارای امتیازات و نقصان هایی در برابر هم هستند. دین اسلام بر اساس تفاوت ها و اختلافات طبیعی جسمی و روحی، وظایف و مسئولیت های متفاوتی را برای زنان و مردان در نظر گرفته است.


در ادامه جایگاه قوامیت مرد وحقوق انسانی زن از نظر قرآن


برچسب ها:قرآن.مساوات مونث و مذکرات،
+ نوشته شده در شنبه 29 تیر 1392ساعت 10:50 ق.ظ توسط .. نظرات()